Tipy a triky

Vytvořte si lead magnet a oslovte nové zákazníky

Eva Jakešová

10. dubna 2025

Sdílet

Čtení na 5 minut

Získávání nových zákazníků může být časově náročné a komplikované. Ale nezoufejte! S lákavým magnetem vám to půjde mnohem rychleji a snáz.

V tomto článku se dozvíte, co je to lead magnet na kontakty a k čemu slouží. Zjistíte, jak vytvořit lead magnet na kontakty, který bude lákavý pro vaše potenciální zákazníky. 

A také se podíváme na to, jaký typ lead magnetu na kontakty vybrat, aby byl magnet úspěšný a přiváděl co nejvíce relevantních budoucích zákazníků. 

Vytvořte si lead magnet a oslovte nové zákazníky

Co je lead magnet na kontakty?

Magnet na kontakty je základní marketingový nástroj, který umožňuje zahájit a dále udržovat konverzaci s potenciálními zákazníky, navázat s nimi vztah, budovat důvěru a strategicky je vést směrem k nákupu produktu nebo služby.

Jedná se o prostředek, kterým zdarma sdílíte se svým publikem hodnotné tipy, užitečné informace nebo praktické postupy výměnou za jejich kontaktní údaje. Právě hodnotný obsah a kvalita informací obsažených v lead magnetu vytváří prostor nejen pro řešení potřeb a aktuálních problémů zákazníka, ale také k prokázání vaší odbornosti, kompetentnosti a znalosti příslušné oblasti. 

Obvykle se jedná o:

magnet na leady

Magnet ve formě e-booku ZDARMA

K čemu lead magnet na kontakty slouží?

Lead magnet na kontakty je jedním z nejefektivnějších způsobů budování databáze a díky cílenému marketingu, komunikaci a tvorbě vztahů se zákazníky lze zvyšovat prodejdůvěru ve vaši značku a obecnou spokojenost klientů.

Lead magnety umožňují získávat kontaktní údaje na vaše potenciální klienty tím, že předávají obsah zdarma (nebo za minimální částku), čímž se zvyšuje motivace zájemce, aby vám dal kontaktní údaje, a to nejčastěji e‑mailovou adresu nebo telefonní číslo, vyplněním do automatizovaného formuláře.

Aby byl magnet úspěšný, musíte před jeho tvorbou znát odpovědi na následující otázky:

  • Pro koho je magnet určený? Kdo je cílová skupina magnetu?

  • Co potenciální klienti řeší? Co od vás aktuálně potřebují?

  • Jaké magnety na kontakty používá konkurence?

  • Jaký typ a formu magnetu zvolíte?

  • Kdo bude magnet testovat a předá vám zpětnou vazbu? 

Než si ujasníte, pro koho magnet tvoříte a jakou bude mít podobu, musíte si ještě určit, jaký je další cíl magnetu, vedle sbírání kontaktů na potenciální zákazníky. Jaký produkt nebo službu novým kontaktům ve správný čas nabídnete? Jaký magnet se k takové nabídce hodí, abyste sbírali kontakty na správné publikum?

Pro koho lead magnet tvoříte?

V závislosti na tom, komu chcete prodávat, musíte znát potřeby svého publika a připravit takový obsah, který bude vyhovovat jeho potřebám. Jen v takovém případě získáte relevantní kontakty na potenciální zákazníky.

Musíte si určit, kdo je v tomto případě vaše cílová skupina (ideální klient). Ideální je vytvořit magnet pro užší segment publika, abyste oslovovali jen ty správné lidi. V tomto případě totiž platí pravidlo „více není lépe“.

Nepřinese vám užitek, když do databáze nasbíráte více kontaktů na lidi, které nebude vaše následná nabídka zajímat, nebudou číst vaše e‑maily ani reagovat na vaše zprávy.

S touto otázkou tedy souvisí i nutnost mít zpracovanou tzv. marketingovou personu ve vztahu k zamýšlenému prodeji vašeho produktu nebo služby. 

Nabízí se následující otázky:

  • Je u vytvářeného magnetu (a následné prodejní nabídky) ideálním klientem žena, nebo muž? 

  • Laik, nebo pokročilý? 

  • Kde žije? 

  • Pracuje, nebo ještě studuje? 

  • Jaké má návyky? 

  • Má rodinu, domácí mazlíčky? 

  • Kde tráví volný čas? 

  • Dává přednost čtení, poslechu podcastů, nebo sleduje videa? 

  • Na kterých sociálních sítích se pohybuje? 

Při rozhodování, pro koho magnet píšete, využívejte také údaje získané z procházení a aktivity návštěvníků na vašem webu.

Detail kontaktu Ecomail

Co potenciální klienti řeší? Co od vás aktuálně potřebují?

Jakmile budete vědět, pro koho magnet tvoříte, zamyslete se nad tím, co bude mít pro cílového zákazníka největší přínos

  • Jakou potřebu nebo problém musí magnet řešit, abyste publikum zaujali? 

  • Jaká otázka se u vašich klientů často objevuje? 

  • Jakou svou potřebu potřebují naplnit, ale neví jak?

  • Které téma nejčastěji komentují, k čemu se vyjadřují? 

  • Chtějí tipy, jak ve vašem oboru ušetřit čas nebo peníze? 

  • Neví, jak dosáhnout osobního nebo pracovního cíle? 

  • Potřebují dlouhodobou motivaci a vedení, nebo jim stačí jednorázová rychlá praktická rada

Poskytněte jim odpovědi, které hledají.

Jaké magnety frčí u konkurence?

Nápady určitě nekopírujte, pouze si proveďte průzkum trhu a analýzu u svých konkurentů. Ať máte přehled, co se ve vašem oboru děje. Může vás to inspirovat nebo navést k jinému řešení. A tím se odlišíte. Je to také cesta, jak udělat magnety ještě lákavější a pro vaše publikum přínosnější.

Jaký typ a formu lead magnetu zvolit?

Jakmile víte, co bude tématem magnetu a pro koho je určen, můžete na základě typického chování a potřeb ideálního klienta vybrat formu, ve které budete obsah šířit. 

Při výběru formy magnetu přemýšlejte o tom, kde budou ideální klienti magnet konzumovat a také jaká forma jim bude nejvíce k užitku. Budete se držet pouze textové formy, nebo ji zkombinujete s audio obsahem? Využijete živá vysílání, nebo klienti potřebují mít k dispozici záznamy a videa, případně textový přepis?

Můžete využít:

  • textovou formu (e‑book, checklist, e‑mailový kurz), 

  • grafickou formu (infografika, plánovač, kalendář), 

  • video obsah (webinář, živá vysílání, video kurz, konference), 

  • audio formu (podcast, meditace). 

Velmi populární je také poskytnout zájemcům zdarma soubor nástrojůdemo verzi digitálního obsahu, zkušební členství, online kurz nebo časově omezené konzultace.

Testovací skupina

Důležitou fázi tvorby magnetu je testování. Požádejte několik věrných zákazníků nebo členy komunity, aby se stali testery vašeho nového magnetu a dali vám zpětnou vazbu na jeho obsah a formu. 

Také se jich zeptejte, jakou částku by za to byli ochotni zaplatit. Tyto informace jsou důležitým vodítkem při rozhodování, zda je magnet vhodný pro vaše publikum, zda odpovídá typ a forma obsahu a zda jste zvolili přínosné téma.

Aby byl lead magnet úspěšný

Výše zmíněné fáze tvorby rozhodně nepodceňujte.

Zároveň pamatujte na to, že úspěšný magnet musí splňovat 2 důležité podmínky

  1. Směřuje k vašemu potenciálnímu zákazníkovi – tedy k těm správným lidem a neplatí úměra „čím více sesbíraných kontaktů, tím lépe“. 

  2. Přináší kvalitní a hodnotný obsah, za který by rádi zájemci zaplatili, proto nešetřete na kvalitě. 

Kvalita neznamená počet stránek textu nebo hodin videoobsahu. U magnetů je právě důležité jasně, bez omáček vyřešit zákazníkův problém nebo potřebu. Kromě obsahu věnujte pozornost i vnější úpravě, aby magnet pěkně vypadal a nebyly v něm pravopisné chyby. Díky profesionální korektuře podpoříte svou image profesionála a pečlivého člověka.

Magnet na kontakty je skvělý způsob, jak vytvořit poutavou a interaktivní cestu zákazníka. Je to velmi efektivní metoda, jak nalákat nové zákazníky a pomoci stávajícím zákazníkům udržovat pozornost a povědomí o vašem podnikání. 

Získávejte kontakty na své zákazníky prostřednictvím lákavého magnetu. Je to skvělá cesta, jak pomoci lidem objevit hodnotu toho, co nabízíte.

Ohodnoťte prosím tento článek.

Tento článek ještě nebyl hodnocen. Buďte první!

Další články
z Ecomail Blogu

Všechny články