Ecomail během roku 2024 zaznamenal 38 % růst, překonal obrat 150 milionů a stal se e‑mail marketingovou jedničkou v Čechách i na Slovensku.
A jak se se vedlo v loňském roce našim klientům a jejich e‑mailovým kampaním? V roce 2024 byl průměrný open rate 26,5 %, průměrný click rate 1,6 % a průměrný click‑through rate krásných 6 % 💚 To nás velice těší!
Nejvíce e‑mailů se odeslalo v Q4, svou roli opět sehrála hlavní prodejní sezóna v e‑commerce.
Nárůst odeslaných e‑mailů oproti průměru kvartálů byl +26,2 %. Jen na Black Friday, tedy 29. listopadu, rozeslali naši klienti 23,2 milionu e‑mailů, což byl nejúspěšnější den v celém roce. Například v segmentu módy odeslali o 60 % více e‑mailů než za běžného provozu, a navíc dosáhli lepších výsledků – míra prokliků (CTR) z jejich kampaní byla v průměru o 50 % vyšší.
– Jakub Stupka, COO & Co‑owner Ecomail.cz
Poštovní klient Email.cz je největší a zároveň nejvyužívanější freemailová služba v prostředí českého internetu a e‑mailové schránky provozuje uživatelům už více než 25 let, tedy čtvrt století.
Do Seznam schránek dorazilo každý den v průměru 76,2 milionů e‑mailů a celkem 54,2 % ze všech přijatých e‑mailů tvořily hromadné e‑maily.
Způsob využití e‑mailu se od rozšíření freemailových služeb výrazně změnil. Dlouhodobě sledujeme jeho rostoucí význam coby B2C nástroje. S tím bohužel souvisí i nové hrozby a pokusy zneužívat dobrou reputaci zavedených značek, proto vítáme globální podporu opatření, která chrání jak odesílatele, tak naše koncové uživatele. Díky nim jsme i v neustále rostoucím množství příchozích zpráv schopni úspěšně provádět klasifikaci pošty tak, aby se správná sdělení dostala tam, kam mají.
– Štěpánka Lebedová, Principal Produkt Manger v Seznam.cz
E‑maily svým uživatelům Seznam.cz automaticky třídí do tří hlavních složek: Primární, Hromadné a Spam.
Primární složka pro příchozí e‑maily slouží předdevším pro osobní one‑to-one komunikaci mezi příjemci. U některých poštovních klientů zde naleznete také transakční e‑maily, novinkou u Seznam.cz je funkce řazení e‑mailů od e‑shopu na jedno místo.
Do složky Hromadné (někdy jako Promoakce) jsou tříděny newslettery a obchodní sdělení, která jsou rozesílána příjemcům hromadně, tedy typicky z e‑mailingového nástroje, jako je Ecomail. Odesílatel se musí řídit GDPR v e‑mailingu.
Jestliže vaše e‑maily příjemci otevírají na pravidelné bázi, algoritmy poštovních schránek tyto newslettery mohou časem zařadit do primární složky. Pokud příjemce přetahuje e‑maily do této složky proaktivně ze své strany, docílí stejného výsledku.
Poštovní klienti automaticky vyhodnocují potenciální riziko, které typická spam zpráva obsahuje. Podezřelé e‑maily obsahují reklamu na nelegální produkty, podvodné nabídky nebo phising. Nevyžádané e‑maily jsou typicky odesílány velkému počtu e‑mailových adres, najdeme je ve Spam složce.
Už hodnotili 2 čtenáři.